W Bajtocji odbywa się doroczny zlot bogatych mieszkańców. Zbierają się oni, by chwalić się swoimi zarobkami, butami Lebajtina i innymi luksusowymi rzeczami. Naturalnie, nie wszystkie rzeczy wnoszą na bankiet - płaszcze, kurtki czy parasole zostawiają w szatni, by odebrać je, wychodząc.
  Na nieszczęście bogaczy szajka bajtockich złodziei planuje włamać
  się do szatni i ukraść część pozostawionych tam przedmiotów.
  Póki co szef szajki przegląda zaproponowane przez gangsterów plany skoku.
  Każdy plan wygląda następująco: złodzieje pojawiają się w szatni w chwili 
,
  zabierają przedmioty o wartości dokładnie 
 i uciekają, przy czym
  cały skok zajmuje im czas 
.
  Szef gangu chciałby przede wszystkim wiedzieć, które z planów mają szansę
  się udać, a które nie.
  Plan ma szansę się udać, jeśli w chwili 
 da się uzbierać przedmioty
  o łącznej wartości dokładnie 
, w taki sposób, żeby do
  momentu 
 włącznie nikt nie przyszedł po żaden z kradzionych przedmiotów
  (w takim wypadku zawiadomiłby ochronę i ucieczka nie udałaby się).
  W szczególności, jeśli w chwili 
 w ogóle nie da się dobrać przedmiotów o łącznej
  wartości 
, plan zostaje odrzucony.
  Znając moment przyniesienia i zabrania każdego przedmiotu, określ, które
  plany mają szansę powodzenia, a które skazane są na porażkę.
  Zakładamy, że jeśli przedmiot zostaje przyniesiony w momencie, w którym
  złodzieje mają dokonać skoku, mogą go już ukraść (patrz test przykładowy).
  W pierwszym wierszu standardowego wejścia znajduje się liczba całkowita 
  (
), reprezentująca liczbę przedmiotów, które zostaną
  pozostawione w szatni.
  W kolejnych 
 wierszach znajdują się opisy przedmiotów.
  Każdy z nich składa się z trzech liczb całkowitych 
, 
  i 
 (
, 
),
  pooddzielanych pojedynczymi odstępami,
  oznaczających kolejno: wartość przedmiotu, moment, w którym zostanie
  przyniesiony do szatni, oraz moment, w którym zostanie z niej zabrany.
  Następny wiersz zawiera liczbę 
 (
)
  - liczbę planów przedstawionych przez szajkę.
  Każdy z nich jest opisany w jednym wierszu przez trzy liczby całkowite
  
, 
 i 
 (
, 
,
  
), pooddzielane pojedynczymi odstępami,
  oznaczające kolejno: moment, w którym złodzieje
  weszliby do szatni, wartość, jaką chcą uzyskać, oraz czas, jaki zajmie im
  kradzież.
  W testach wartych 16% punktów zachodzi dodatkowy warunek
  
.
  W innych testach, również wartych 16% punktów, wszystkie
  przedmioty mają równe 
.
  W jeszcze innych testach, wartych 24% punktów, wszystkie
  zapytania mają równe 
.
  Dla każdego planu szajki określ, czy plan da się zrealizować, tj. ukraść
  przedmioty o wartości dokładnie 
 i uciec, zanim ktoś upomni się o swoją
  rzecz.
  Jeśli plan jest wykonalny, Twój program powinien wypisać na standardowe
  wyjście słowo TAK, a w przeciwnym wypadku słowo NIE.
Dla danych wejściowych:
5 6 2 7 5 4 9 1 2 4 2 5 8 1 3 9 5 2 7 1 2 7 2 3 2 0 5 7 2 4 1 5
poprawną odpowiedzią jest:
TAK NIE TAK TAK NIE
Autor zadania: Jan Kanty Milczek.
In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.